Dnes som vo Facebookovej diskusii objavil príspevok majiteľa účtovného softvéru, ktorý sa sťažoval na to, že zo 100 ľudí, ktorí prídu na jeho web, sa zaregistruje na skúšobné obdobie maximálne 1 človek. 99% návštevníkov webu odíde, aj keď klikli na reklamu. V čom je problém? Odpoveď je jednoduchá, aj keď ide o komplexejší problém… Jeho web nedokáže zaujať a efektívne vysvetliť…
Veľa podnikateľov, ktorí predávajú hlavne špecifické služby, či produkty, majú problém s tým, že u nich nakupuje malé % zákazníkov, aj keď oni sú si na 100% istí, že ich produkt/služba je geniálna. Nuž, problém je v tom, že zákazník sa na váš web pozerá inými očami a často nepozná prínosy tohto produktu, ktoré poznáte vy (nečíta vám myšlienky). Z 1 nadpisu to nie vždy pochopí a dlhé texty so všetkými benefitami dnes už takmer nikto nečíta.
Zákazník tak príde na web, uvidí 1 nadpis, 1 obrázok, ktorý mu nič nehovorí, behom pár sekúnd preskroluje web, kde nájde len veľa textu a následne stlačí tlačidlo “späť” a venuje sa tomu, čomu pred tým, než klikol na vašu reklamu. Problém je v tom, že dnes už dlhé texty nikto nečíta a ľudia potrebujú pointu pochopiť ihneď (štatistiky ukazujú, že máte 5 sekúnd na zaujatie a následne 30 sekúnd na presvedčenie).
Video je marketingový nástroj roku 2022. Ak chcete zákazníkovi rýchlo a efektívne vysvetliť, ako váš produkt funguje a aké sú jeho výhody, použite video a zabudnite na dlhé texty, ktoré na vašom webe každý preskočí. Ideálne je aj animované video, ktoré je na vysvetľovanie o to lepšie.
V spolupráci so stránkou tuningwebu.sk, ktorá ponúka služby A/B testovania (čo je špecifická služba, ktorá potrebuje klienta naozaj silno presvedčiť, že ju potrebuje), sme urobili experiment. Pôvodne na webe používali dlhé texty. Tieto texty sme následne vymenili za 2 minútové animované video v úvode webu, ktoré na príklade vysvetlilo, ako A/B testovanie funguje a prečo ho potrebujú. Miera opustenia stránky sa znížila o 30% a miera konverzie (vyplnenia formulárov) narástla o 21%. Jasne sme tak dokázali, že špecifické produkty a služby si vyžadujú aj špeciálny nástroj na vysvetľovanie, teda (ideálne animované) video. Video vysvetlí rýchlejšie a zrozumiteľnejšie. A ako vysvetľujete vy?