TIP: Ak zákazníkovi na webe nevysvetlíte do 30 sekúnd, odchádza…

Dnes som vo Facebookovej diskusii objavil príspevok majiteľa účtovného softvéru, ktorý sa sťažoval na to, že zo 100 ľudí, ktorí prídu na jeho web, sa zaregistruje na skúšobné obdobie maximálne 1 človek. 99% návštevníkov webu odíde, aj keď klikli na reklamu. V čom je problém? Odpoveď je jednoduchá, aj keď ide o komplexejší problém… Jeho web nedokáže zaujať a efektívne vysvetliť…

Veľa podnikateľov, ktorí predávajú hlavne špecifické služby, či produkty, majú problém s tým, že u nich nakupuje malé % zákazníkov, aj keď oni sú si na 100% istí, že ich produkt/služba je geniálna. Nuž, problém je v tom, že zákazník sa na váš web pozerá inými očami a často nepozná prínosy tohto produktu, ktoré poznáte vy (nečíta vám myšlienky). Z 1 nadpisu to nie vždy pochopí a dlhé texty so všetkými benefitami dnes už takmer nikto nečíta.

Zákazník tak príde na web, uvidí 1 nadpis, 1 obrázok, ktorý mu nič nehovorí, behom pár sekúnd preskroluje web, kde nájde len veľa textu a následne stlačí tlačidlo “späť” a venuje sa tomu, čomu pred tým, než klikol na vašu reklamu. Problém je v tom, že dnes už dlhé texty nikto nečíta a ľudia potrebujú pointu pochopiť ihneď (štatistiky ukazujú, že máte 5 sekúnd na zaujatie a následne 30 sekúnd na presvedčenie).

Riešenie je vysvetľujúce video

Video je marketingový nástroj roku 2022. Ak chcete zákazníkovi rýchlo a efektívne vysvetliť, ako váš produkt funguje a aké sú jeho výhody, použite video a zabudnite na dlhé texty, ktoré na vašom webe každý preskočí. Ideálne je aj animované video, ktoré je na vysvetľovanie o to lepšie.

V spolupráci so stránkou tuningwebu.sk, ktorá ponúka služby A/B testovania (čo je špecifická služba, ktorá potrebuje klienta naozaj silno presvedčiť, že ju potrebuje), sme urobili experiment. Pôvodne na webe používali dlhé texty. Tieto texty sme následne vymenili za 2 minútové animované video v úvode webu, ktoré na príklade vysvetlilo, ako A/B testovanie funguje a prečo ho potrebujú. Miera opustenia stránky sa znížila o 30% a miera konverzie (vyplnenia formulárov) narástla o 21%. Jasne sme tak dokázali, že špecifické produkty a služby si vyžadujú aj špeciálny nástroj na vysvetľovanie, teda (ideálne animované) video. Video vysvetlí rýchlejšie a zrozumiteľnejšie. A ako vysvetľujete vy?