Spoznajte tím Creativum

Kto bude vašim tvorcom animovaných videí? A ako sme začínali?

Ing. Adam Janečko - Zakladateľ & CEO

V roku 2011 som začal "podnikať" ako sprostredkovateľ finančných produktov. Nakoľko som bol ešte na strednej škole, vysvetľovať mojim spolužiakom, ako financie fungujú, či aké benefity môžu mať zo sporenia a investovania v mladom veku, bolo naozaj ťažké.

Keď som niekomu niečo vysvetľoval, vôbec tomu nechápal. Ak som mu ale nakreslil graf, k nemu postavičku, ktorá mala prezentovať jeho a okomentoval, ako sa hýbe na časovej osi, hneď to bolo každému jasné. Teda podstatu efektívnej prezentácie som pochopil už na strednej škole. 

Problém bol v tom, že som nemal 30 minút zvlášť pre každého potenciálneho zákazníka, aby som mu niečo takto vysvetľoval a kreslil. Začal som teda hľadať spôsob, ako ušetriť čas a postarať sa o to, aby tomu každý pochopil aj bez toho, aby mi to zaberalo nejaký čas. Pozrel som sa, ako to robí konkurencia a vtedy sa všetko zmenilo... Na webe mali 3-minútové animované video, ktoré krásne a jednoducho formou animácií odprezentovalo to, čo som ja zložito vysvetľoval a kreslil na papier vyše 30 minút. Povedal, som si, že také animované video musím mať! Veď to pochopí aj malé dieťa a nestojí ma to žiaden čas!

Zaplatil som si teda softvér na tvorbu animácií, pozrel pár desiatok návodov a moje prvé video bolo vonku. Samozrejme, účel splnilo a každý mojim produktom hneď začal rozumieť. No mňa to už nezaujímalo... To video malo takú odozvu, že ma do týždňa oslovili úplne cudzí ľudia, že takéto video chcú aj oni. Skôr, než som rozbehol finančný biznis, ma tak začali živiť animované videá a svoj talent som objavil popri tom, ako som predával úplne odlišný produkt. 

Prvých pár mesiacov som videá robil len cez známosti, odporúčania a ľudí, ktorí ma náhodne našli. Po čase som sa do toho ale rozhodol ísť naplno a založil som Creativum (keďže každý, kto ma náhodne našiel, ma volal " ten kreatívec", toto pomenovanie som si ponechal a pretransformoval ho do spoločnosti viacerých kreatívcov, čím vznikol názov Creativum).

Netrvalo to dlho a Creativum začalo rásť. Pribudli mi 2 kolegovia, získavali sme prvých veľkých klientov, začali pracovať na nadnárodných projektoch a od roku 2020 dokonca dodávame animované videá 4 veľkým marketingovým agentúram, čo nás len uistilo, že sme, chceme byť, aj budeme jednou z najdopytovanejších firiem na tvorbu animovaných videí nielen na Slovensku. Veríme, že naša kreativita, nízkonákladový prístupu (vďaka ktorému máme stale najnižšie ceny) a už takmer 6-ročné skúsenosti presvedčia aj vás. :)

2 kľúčové hodnoty - čím sa líšime?

Nízkonákladovosť

Najnižšie ceny si držíme práve vďaka nízkonákladovej tvorbe. Nie sme ľudia, ktorí potrebujú drahý office v centre Bratislavy, len aby sme na prvý pohľad pôsobili ako profíci. To nie je náš cieľ. Pracujeme výlučne z domu, čo nám šetrí náklady a vy tak platíte menej. Pri tvorbe grafiky netvoríme každý detail na mieru, ale často využívame predpripravené ilustrácie/elementy z fotobanky. Reálne potrebujete grafiku na mieru? Musíte mať nejaký kus nábytku v pozadí naozaj jedninečný? (Stôl bude stále vyzerať ako stôl). V 99% prípadoch je to úplne zbytočné a tvoriť všetko od nuly na mieru znamená 5x viac práce a teda aj 5x viac nákladov pre vás. A popravde, aj keď niekto niečo robí na mieru, často sa niekde inšpiruje, teda tvorba každého detailu na mieru nemá vždy zmysel. Veríme, že väčšina klientov sa rozhodne pre 5x nižšiu cenu a 5x rýchlejšie dodanie, než pre (často falošný) pocit, že každý detail vo videu je vytvorený na mieru. 

Kreativita vs. psychológia

Kreatívnych ľudí síce nie je veľa, ale je ich dosť. Vytvoriť peknú animáciu, logo, banner, či inú grafiku dnes vie takmer každý. No vytvoriť grafiku, ktorá podporuje psychológiu predaja a ozaj splní svoj účel, už každý grafik/kreatívec nedokáže. Náš tím je spojením expertov na tvorbu animácií a expertov na psychológiu predaja. V praxi sme videli obrovský počet krásnych vyladených videí, na ktorých si tvorcovia dali naozaj záležať. Výsledok? V reklame to bol totálny prepadák. Vizuál super, využiteľnosť hrôza. Naopak sme videli videá, ktoré boli dosť amatérske, pravdepodobne robené veľmi low-cost, no ich myšlienka a obsah boli geniálne, vďaka čomu sa stali hitom. Preto je u nás na 1. mieste predaj, s ktorým súvisí obsah a myšlienka videa, nie len pekná grafika (to neznamená, že grafiku flákame :)). Pri tvorbe obsahu často využívame poznatky z psychológie predaja a dĺžku, hudbu, či iné elementy sledujeme v štatistikách, aby sme vedeli, čo funguje lepšie a čo horšie. 

0
projektov
0
členný tím
0
rokov na trhu
0
%
nasadenie kreativity